top of page

Review: Lazarus

Mijn mening over de musical Lazarus, tja... Heel eerlijk, ik vind het moeilijk.

Donderdag 27 februari ben ik samen met een vriendin naar de voorstelling Lazarus in het DeLaMar Theater gegaan in Amsterdam. Eerlijk gezegd hadden we beide niet per se de intentie aan het begin van dit theaterseizoen om naar deze voorstelling te gaan, maar omdat deze musical in de prijzen was gevallen bij het Musical Award Gala met een award voor Beste Grote Musical en talloze nominaties in de wacht had gesleept leek het toch wel leuk om deze voorstelling te gaan bezoeken. Samen met een leuke actie waardoor de kaartjes niet zo duur waren was de keuze snel gemaakt en zijn we op pad gegaan.

Het DeLaMar Theater ligt aan het Leidseplein en is dus ideaal te bereiken met het openbaar vervoer. Van te voren zijn wij nog een hapje gaan eten voordat de voorstelling om 20.00u zou beginnen. Genoeg keuze, makkelijk en je hoeft je zeker niet te haasten want je staat met ongeveer 5 minuten lopen in het theater vanaf het Leidseplein.

Ik moet toegeven, ik lees mezelf eigenlijk bijna nooit in als ik naar een voorstelling ga. Ik vind eigenlijk dat een voorstelling voor zichzelf moet spreken en dat ik daarvoor niet allerlei artikelen of dergelijke zou moeten hebben gelezen, al heb ik daar bij dit stuk dus mijn twijfels over... Ik lees namelijk nu via hun website dat de voorstelling eigenlijk het verder gaat waar de film ‘The Man Who Fell To Earth’ uit 1973 eindigt. David Bowie speelt in deze film de rol van Thomas Newton. Lazarus begint waar de film eindigt:  in het appartement van Thomas Newton. Ik heb deze film tot op heden niet gezien en ik kan je dus ook niet vertellen of dat handig is om te doen... Alhoewel, heel veel vager dan dat de musical nu is kan het eigenlijk niet worden dus wellicht kan je beter wel de film kijken.